ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!

Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΠΛΑΙΣΙΟ/Μάρτιος 2007-Νόμος-Πλαίσιο 2007

Πήγαινε κάτω

ΠΛΑΙΣΙΟ/Μάρτιος 2007-Νόμος-Πλαίσιο 2007 Empty ΠΛΑΙΣΙΟ/Μάρτιος 2007-Νόμος-Πλαίσιο 2007

Δημοσίευση από jimmy_freestyler Κυρ Φεβ 03, 2008 10:03 pm

Νόμος-Πλαίσιο :


Το πρώτο δίμηνο του 2007 κλείνει με το σύνολο του Πανεπιστημιακού κόσμου να προβληματίζεται με το ζήτημα της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος. Τη στιγμή αυτή κατατίθεται στη Βουλή ο Νόμος-Πλαίσιο που άλλους τους απασχόλησε 3 χρόνια και άλλους 10 μήνες. Ένας νόμος που έπρεπε να κατατεθεί είκοσι χρόνια τώρα ώστε να προλάβει τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας, τις ανάγκες του ακαδημαϊκού χώρου και τις εξελίξεις της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Χαρακτηριστικό του νέου νόμου είναι η κάλυψη του αιτήματος για ουσιαστική αυτοδιοίκηση και αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων. Είναι ο εξευρωπαϊσμός της λειτουργίας των ανώτατων ιδρυμάτων και σχολών, είναι η προσπάθεια για αλλαγή ταχύτητας προς την πρόοδο της επιστήμης.

Η τελευταία ακαδημαϊκή χρονιά έκλεισε με σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που συνοδεύτηκαν από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών που ήταν αντίθετοι στις προτάσεις του ΕΣΥΠ. Στη διάρκεια των έξι μηνών που ακολούθησαν, ο διάλογος έγινε με βάση πλέον το προσχέδιο νόμου που είχε δώσει το υπουργείο παιδείας στη δημοσιότητα . Η δημόσια διαβούλευση οδήγησε την κυβέρνηση σε μια τελική απόφαση για το θέμα που ελπίζουμε θα δώσει τέλος στον αναβρασμό που επικρατεί στα πανεπιστήμια. Τα άρθρα του τελικού νόμου διαφέρουν από το προσχέδιο σε σημεία που χρειαζόταν αλλαγές, οπότε τώρα πιστεύουμε πως η ευρεία αποδοχή μπορεί και πρέπει να γίνει πραγματικότητα.

Εδώ και 25 χρόνια η τριτοβάθμια εκπαίδευση πορεύεται με έναν νόμο που αν και ποτέ δεν κάλυπτε συνολικά τις απαιτήσεις του Πανεπιστημιακού κόσμου, δεν άλλαξε λόγω κυρίως μικροπολιτικών συμφερόντων. Πλέον δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της κοινωνίας για ουσιαστικότερη εκπαίδευση με υψηλή ποιότητα κρατώντας δέσμιους τους Έλληνες πτυχιούχους σε επίπεδο χαμηλότερο αυτών των ξένων-αναπτυγμένων χωρών.

«Η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στα Α.Ε.Ι. είναι μεγαλύτερη από ποτέ και η απαίτηση της κοινωνίας για ένα καλύτερο πανεπιστήμιο επιβάλλεται να ικανοποιηθεί.»


Εμείς ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. Οδοντιατρικής παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις και τις προτάσεις μας, όπως αυτές έχουν εκφρασθεί στις τελευταίες γενικές συνελεύσεις.
Αναλυτικά οι απόψεις μας πάνω στον Νόμο-Πλαίσιο έχουν ως εξής :


Ακαδημαϊκό Άσυλο:


• Με τις νέες προτάσεις δεν καταργείται το άσυλο αλλά εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία του
• Η έως σήμερα νομοθεσία και ο τρόπος που εφαρμόζεται ουσιαστικά αφήνει την Πανεπιστημιακή κοινότητα απροστάτευτη από ομάδες που δεν ανήκουν σε αυτή
• Η Σύγκλητος ως πολυμελές όργανο αδυνατεί να συνέλθει άμεσα σε σώμα και να λάβει αποφάσεις σε επείγουσες καταστάσεις.
• Σε μία δημοκρατική κοινωνία αποτελεί παραβίαση των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των ίδιων των πολιτών της , όταν δεν υπάρχει δυνατότητα σύλληψης βιαστών, ατόμων που διακινούν ναρκωτικά και ατόμων που προκαλούν διακεκριμένες φθορές εις βάρος δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας στους χώρους των Α.Ε.Ι.
• Η διεύρυνση του φάσματος των αδικημάτων των οποίων η αυτόφωρη διάπραξη σε χώρους του πανεπιστημίου θα προκαλεί άρση του ασύλου , προστατεύει τα ίδια τα μέλη του
• Η αύξηση του φωτισμού και των νυχτοφυλάκων θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια
• Το Πρυτανικό Συμβούλιο πρέπει να αντικαταστήσει την τριμελή Επιτροπή Ασύλου
• Το γεγονός ότι το ίδιο το ίδρυμα καθορίζει τους χώρους που αποτελούν άσυλο είναι μια θετική εξέλιξη


Γραμματέας του Α.Ε.Ι.:


• Στο προσχέδιο είναι ξεκάθαρο πως θα αποτελεί απλά ένα επικουρικό της Συγκλήτου όργανο
• Ο χαρακτήρας είναι συμβουλευτικός μιας και ο γραμματέας θα συμμετέχει στις συνεδριάσεις τις Συγκλήτου χωρίς δικαίωμα ψήφου
• Δε θα έχει τη δυνατότητα να κατευθύνει τους οικονομικούς πόρους μιας και θα εποπτεύεται από τον ίδιο τον Πρύτανη
• Η ύπαρξη μιας τέτοιας θέσης μπορεί να βοηθήσει την ορθολογικότερη κατανομή των κονδυλίων και τη διαφάνεια
• Θα δώσει επιπλέον σιγουριά στον Έλληνα φορολογούμενο ότι τα χρήματά του τα διαχειρίζεται , με τρόπο που θα αποφέρει ουσιαστικό αποτέλεσμα, ένα εξειδικευμένο στα οικονομικά πρόσωπο
• Σε συνδυασμό με την ανακοίνωση των οικονομικών κάθε ιδρύματος , που προβλέπεται σε άλλο άρθρο του προσχεδίου , θα αποφέρει πρόοδο στην αξιοκρατική και διαφανή χρήση των οικονομικών πόρων


Άτοκα φοιτητικά δάνεια :


• Η ρύθμιση που δίνει το δικαίωμα σε φοιτητές, με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, να έχουν τους αναγκαίους πόρους για να σπουδάσουν μας βρίσκει σύμφωνους
• Το ότι τα δάνεια θα είναι άτοκα μόνο ως διευκόλυνση μπορεί να μεταφρασθεί
• Κάθε φοιτητής που λαμβάνει δάνειο θα έχει τη δυνατότητα να το καλύπτει μέσα σε ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς πιέσεις από τον δανειοδότη.


Εκλογή αρχών διοίκησης Α.Ε.Ι. - Τμημάτων :


• Είμαστε ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. Οδοντιατρικής υπέρ της καθολικής συμμετοχής όλων των μελών της Πανεπιστημιακής κοινότητας
• Η μέθοδος υπολογισμού του εκλογικού αποτελέσματος μας βρίσκει σύμφωνους μιας και το ποσοστό που αντιστοιχεί στην εκπροσώπηση των φοιτητών είναι επαρκές (40% επί του συνόλου)


Ανώτατη διάρκεια φοίτησης – Τριμελείς εξεταστικές επιτροπές :


• Ζητούσαμε τη θέσπιση ανώτατου ορίου φοίτησης με βάσει το επίπεδο δυσκολίας της κάθε σχολής και όχι βάσει ενός απρόσωπου και καθολικού «ν+ν/2»
• Το 2ν υπερκαλύπτει κάθε σχολή
• Ενδυνάμωση του θεσμού του ακαδημαϊκού συμβούλου που θα βοηθήσει στη σωστή καθοδήγηση των φοιτητών σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του
• Διαφωνούμε ρητά και κατηγορηματικά με οποιαδήποτε λογική δημιουργίας προαπαιτούμενων μαθημάτων στην Οδοντιατρική
• Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη ύπαρξης αλληλουχίας, στο πρόγραμμα σπουδών, των γνωστικών αντικειμένων όμως δεν μπορεί μια ανεπιτυχής εξέταση σε κάποιο μάθημα να αποτρέπει τους φοιτητές από την παρακολούθηση άλλων
• Βρίσκουμε τη λογική αυτή καθαρά αντι-ακαδημαϊκή μιας και δεν εξυπηρετεί ούτε το φοιτητή ούτε την εκπαιδευτική διαδικασία στην Οδοντιατρική
• Είμαστε σύμφωνοι με το να ορίζει εφόσον θέλει μια σχολή προαπαιτούμενα μαθήματα μέσω της Γενικής Συνέλευσης Τμήματος.
• Συμφωνούμε με τη θέσπιση τριμελούς εξεταστικής επιτροπής μιας και ο φοιτητής έχει τη δυνατότητα να εξαιρέσει από αυτή το μέλος Δ.Ε.Π. που τον έκρινε ανεπαρκή σε τρεις συνεχόμενες εξετάσεις του μαθήματός του
• Το σχέδιο δεν απαγορεύει τον φοιτητή να εξετάζεται όσες φορές θέλει , όπως μέχρι σήμερα, του δίνει όμως το δικαίωμα κατάργησης της αυθεντίας ενός καθηγητή που ενδεχομένως πιστεύει ότι δεν τον κρίνει αξιοκρατικά

Δωρεάν διανομή συγγραμμάτων – Βιβλιοθήκες :


• Είμαστε υπέρ της διανομής δωρεάν συγγραμμάτων σε όλους τους φοιτητές , οπότε η πρόταση του υπουργείου μας βρίσκει σύμφωνους
• Η δημιουργία λίστας μέσα από την οποία ο κάθε φοιτητής θα μπορεί να επιλέγει το σύγγραμμα που βρίσκει πιο πλήρες καταργεί την αυθεντία του ενός
• Το γεγονός ότι η λίστα θα καταρτίζεται από την εκάστοτε σχολή κάνει όλους να αντιληφθούν πως η εκπαιδευτική διαδικασία και τα μέσα για να πραγματοποιηθεί αυτή βαραίνει αποκλειστικά την ίδια. Το ότι δε θα παρεμβαίνει το υπουργείο είναι θετικό και θεμιτό
• Επίσης επέρχεται συνολική ανανέωση συγγραμμάτων πεπαλαιωμένων
• Αυτά που θα περιλαμβάνονται στις λίστες πρέπει να περιλαμβάνουν το ίδιο περιεχόμενο ώστε η εξεταστέα ύλη να καλύπτεται από όλα
• Η εξεταστέα ύλη για κάθε μάθημα να ανακοινώνεται στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους
• Άμεση διανομή των συγγραμμάτων στην αρχή κάθε εξαμήνου επιβάλλεται
• Ενίσχυση και αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών
• Ζητούσαμε τέλος να υπάρξει μεταβατική περίοδος και πλέον προβλέπεται




Όλα τα ανωτέρω σε συνδυασμό με την αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. πιστεύουμε πως θα οδηγήσουν στην ουσιαστική αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.


Οφείλουμε σε μια χρονική περίοδο κρίσιμη για την πρόοδο τόσο του Πανεπιστημίου όσο και της κοινωνίας συνολικά να αντιμετωπίσουμε τις εξελίξεις με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Η στείρα άρνηση σε οτιδήποτε καινούριο, δεν έχει άλλο αποτέλεσμα παρά τη συντήρηση του υπάρχοντος συστήματος που δεν αρέσει σε καμία και σε κανέναν. Με σωστή ενημέρωση , κριτική στάση και λογική σύνθεσης απόψεων μπορούμε εμείς που αποτελούμε τον φοιτητικό κόσμο να συμβάλλουμε θετικά και να καλυτερέψουμε τις συνθήκες για αυτούς που ακολουθούν.


Δ.ΑΠ.-Ν.Δ.Φ.Κ.
Οδοντιατρικής
jimmy_freestyler
jimmy_freestyler
Administrator
Administrator

Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 358
Ηλικία : 35
Location : Θεσσαλονίκη
Έτος σπουδών : Δ' έτος
Registration date : 16/01/2008

https://dapndfk4dents.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης