ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!

Εγγραφείτε στο φόρουμ, είναι εύκολο και γρήγορο

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Οδηγός επιβίωσης στις... "θεομηνίες" του PC

Πήγαινε κάτω

Οδηγός επιβίωσης στις... "θεομηνίες" του PC Empty Οδηγός επιβίωσης στις... "θεομηνίες" του PC

Δημοσίευση από zmeseman Κυρ Φεβ 20, 2011 9:18 pm

Διαγράψατε ένα πολύτιμο αρχείο συστήματος; Γεμίσατε spyware; Έπεσε καφές στο πληκτρολόγιο; Στείλατε ένα οργισμένο e-mail στο πλέον ακατάλληλο άτομο; Μάθετε πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτά και τέσσερα ακόμη καταστροφικά συμβάντα.
Όταν πρόκειται για υπολογιστές, τίποτα και ποτέ δεν είναι βέβαιο. Την απώλεια ενός πολύτιμου αρχείου ή την καταστροφή ενός δίσκου ακολουθεί συνήθως ο πανικός. Επειδή, όμως, ο πανικός είναι ως γνωστόν ο χειρότερος σύμβουλος, είναι πολύ πιθανό κάτω από την πίεσή του η επόμενη κίνηση να είναι ακόμη πιο καταστροφική... Για να είστε προετοιμασμένοι για την ημέρα της καταστροφής, φυλάξτε κάπου το άρθρο που ακολουθεί. Την επόμενη φορά που ένα υποσύστημα του υπολογιστή σας αποφασίσει να "αυτοκτονήσει" ή κάποια εφαρμογή ή αρχείο επιχειρήσει να "αυτομολήσει" από το PC σας, συμβουλευτείτε το και σώστε την κατάστα
ση.

Το πρόβλημα: Η ψηφιακή μηχανή, το κινητό ή το πληκτρολόγιο μόλις έκανε ντουζ -ή κάτι χειρότερο.
Πιθανή αιτία: Προφανώς, η απροσεξία σας.
Η λύση: Τα ηλεκτρονικά και το νερό σίγουρα δεν κάνουν παρέα, ωστόσο, μία σταγόνα μάλλον δεν θα αχρηστεύσει τον εξοπλισμό σας. Για να είμαστε ειλικρινείς, εάν το νερό που έπεσε είναι πολύ, οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος σας. Ακόμη κι έτσι όμως, με λίγη προσοχή μπορεί και να τη γλυτώσετε.

Κατ' αρχάς, εάν η συσκευή σας είναι ακόμα αναμμένη, σβήστε την αμέσως και βγάλτε και τις μπαταρίες, τα CDs, τις κάρτες SIM ή τις κάρτες μνήμης. Στην περίπτωση ενός φορητού υπολογιστή, βγάλτε άμεσα οποιοδήποτε αποσπώμενο εξάρτημα (όπως κάρτες, οπτικά drives και, φυσικά, την μπαταρία). Απομακρύνετε τα υγρά με στέγνη πετσέτα. Ανάλογα με το πόσο εξοικειωμένοι είστε με τη διαδικασία, αποσυναρμολογήστε όσο μπορείτε τη συσκευή και όσο πιο γρήγορα γίνεται για να αυξήσετε τις πιθανότητες να τη σώσετε. Η αποσυναρμολόγηση είναι απαραίτητη εάν ακούτε υγρό παγιδευμένο στα ενδότερα. Στόχος σας είναι να στεγνώσετε τη συσκευή εσωτερικά και εξωτερικά χωρίς καθυστέρηση. Έχετε υπόψη ότι βιαστικές ή αδέξιες κινήσεις ενδέχεται να προκαλέσουν επιπλέον προβλήματα, επομένως ο παράγοντας "τύχη" εδώ παίζει μεγάλο ρόλο.
--Τα διάφορα ξηραντικά υλικά απορροφούν ακόμη πιο αποτελεσματικά την υγρασία. Τοποθετήστε, λοιπόν, τη συσκευή με μερικές μπάλες σιλικόνης (αυτά τα μικρά μπαλάκια σε σακουλάκι που βρίσκετε στις συσκευασίες ηλεκτρονικών συσκευών) σε καλά κλεισμένη καινούργια νάιλον σακούλα (οι παλιές χάνουν την απορροφητικότητά τους). Αντί για μπάλες σιλικόνης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κόκκους ρυζιού ή αλάτι. Για να μην προκαλέσετε εκδορές στο εσωτερικό της συσκευής σας, τυλίξτε την προηγουμένως με λεπτή χαρτοπετσέτα.
Το νερό μπορεί να εξατμιστεί με τη βοήθεια θερμότητας. Τοποθετήστε τη συσκευή σας πάνω στο καπό του αυτοκινήτου σας για ένα απόγευμα. Aπλώς να ελέγχετε ότι η θερμοκρασία του δεν θα υπερβεί τους 60° Κελσίου. Εάν είστε αρκετά προσεκτικοί, τοποθετήστε τη συσκευή σας (ανάλογα με τον τύπο της, πάντα) μέσα σε ένα φουρνάκι, φροντίζοντας και σε αυτή την περίπτωση η θερμοκρασία να μην ξεπεράσει τους 50° βαθμούς. Εναλλακτικά, αφήστε το κινητό σας επί μία ημέρα στην μπροστινή τσέπη του παντελονιού σας (ίσως ζεσταθεί αρκετά) ή χρησιμοποιήστε πιστολάκι μαλλιών, πάλι όμως δείχνοντας προσοχή στη θερμοκρασία (μην το φέρνετε πολύ κοντά στη συσκευή). Μην ξεχνάτε ότι, προτού δοκιμάσετε οποιαδήποτε από τις μεθόδους που αναφέρθηκαν, πρέπει να έχετε απομακρύνει την μπαταρία της συσκευής.
--Το οινόπνευμα ελκύει το νερό. Δεν είναι όμως κόλπο για τους αρχάριους. Μπορείτε να στεγνώσετε εντελώς μια βρεγμένη συσκευή βυθίζοντάς τη σε δοχείο γεμάτο με καθαρό οινόπνευμα 99° (όχι των συνηθισμένων 70°). Το οινόπνευμα θα κολλήσει πάνω στο νερό και θα το απορροφήσει ή θα το εξατμίσει. Φροντίστε μόνο να είστε γρήγοροι, καθώς το οινόπνευμα καταστρέφει ορισμένα πλαστικά.
--Εάν η συσκευή σας διαθέτει πληκτρολόγιο, αναποδογυρίστε τη, ώστε το νερό να εξέλθει φυσιολογικά λόγω βαρύτητας.
--Εάν βρέξατε το laptop ή το κινητό σας με κάτι κολλώδες (π.χ. σόδα), το στέγνωμά του δεν αρκεί. Ο καθαρισμός του είναι επιβεβλημένος, καθώς το παγιδευμένο στο εσωτερικό κολλώδες υγρό, αν δεν απομακρυνθεί με πανί βρεγμένο με καθαρό οινόπνευμα (99°), μπορεί να προκαλέσει το βραχυκύκλωμα των ηλεκτρονικών μερών.
Για να μην ξαναγίνει: Αποφεύγετε να πίνετε κοντά στις συσκευές σας. Βέβαια, μερικές συσκευές διαθέτουν αφ’ εαυτού τους μέσα προστασίας: τα αδιάβροχα πληκτρολόγια (ακόμη και τα πλαστικά καλύμματά τους) είναι ευρέως διαδεδομένα, ενώ η θήκη της ψηφιακής μηχανής σας θα σας φανεί χρήσιμη αν βγάζετε φωτογραφίες κοντά στην παραλία ή εν πλω. Εάν πρόκειται οπωσδήποτε να είστε κοντά σε νερό, φροντίστε τουλάχιστον να προστατεύσετε το κινητό σας ή τον ΜΡ3 player τοποθετώντας το σε πλαστική σακούλα.

Το πρόβλημα: Προσπαθώ να συνδεθώ στο Internet αλλά... τίποτα!
Πιθανή αιτία: Ο router σας μπορεί να κάηκε, η κάρτα δικτύου να έχει "παραδώσει το πνεύμα", το PC σας να αρνείται να "δει" το δίκτυο και, βέβαια, να φταίει αποκλειστικά ο ISP σας.
Η λύση: Ξεκινήστε με παραμέτρους που μπορείτε να ελέγξετε. Δυστυχώς, τα modems και οι routers είναι επιρρεπείς σε διάφορα "κολλήματα". Ένα απλό reset συνήθως διορθώνει άμεσα το πρόβλημα.
Κατ' αρχάς, δοκιμάστε να μπείτε στο Internet από άλλον υπολογιστή του δικτύου (η κάρτα δικτύου στο πρώτο μηχάνημα μπορεί να έχει χαλάσει). Εάν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, ελέγξτε ότι η σύνδεσή σας στο τοπικό δίκτυο λειτουργεί κανονικά. Εάν και αυτή φαίνεται να μη λειτουργεί κανονικά, είναι σίγουρο ότι ευθύνεται ο router, οπότε κάντε του άμεσα επανεκκίνηση ή αντικαταστήστε τον σε περίπτωση που επιμένει να αρνείται να δουλέψει.
Στη συνέχεια, ελέγξτε ότι στο DSL modem σας δεν ανάβουν λαμπάκια που μαρτυρούν πρόβλημα. Εάν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, βγάλτε το από την πρίζα. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε με τον router και τον υπολογιστή σας. Περιμένετε περίπου 30 δευτερόλεπτα αφού αποσυνδέσετε όλο τον εξοπλισμό σας και μετά επανασυνδέστε τα πάντα, αφήνοντας τελευταίο το PC σας.
--Εάν το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό, δημιουργήστε ξανά τη σύνδεσή σας μέσα από τα Windows. Ο πιο αξιόπιστος και άμεσος τρόπος είναι να πληκτρολογήσετε στο Start>Run την εντολή cmd (στα Vista απλώς γράψτε cmd στο Search Prompt). Κατόπιν, πληκτρολογήστε ipconfig /renew. Την ίδια λειτουργία μπορείτε να εκτελέσετε κάνοντας δεξί κλικ στο εικονίδιο της σύνδεσης δικτύου που βρίσκεται κάτω δεξιά στο tray και επιλέγοντας στη συνέχεια το “Repair”. Έχετε υπόψη, ωστόσο, ότι η πρώτη μέθοδος είναι η καλύτερη.
Εάν εξακολουθείτε να είστε αποκομμένοι από τον υπόλοιπο πλανήτη και συνδέεστε ασύρματα, δοκιμάστε να συνδεθείτε με τον router με καλώδιο δικτύου και μέσω της θύρας Ethernet. Σε περίπτωση που και εδώ τα πράγματα δείχνουν να μη διορθώνονται, δοκιμάστε να συνδεθείτε κατευθείαν μέσω του modem, ώστε να απομονώσετε το πρόβλημα. Ελέγξτε ξανά όλα τα καλώδια ή αντικαταστήστε τα, εάν είναι δυνατόν. Αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, είναι καιρός να καλέσετε το τμήμα Υποστήριξης του ISP σας και, αφού περιγράψετε τι αντιμετωπίζετε, να ρωτήσετε αν υπάρχουν προβλήματα στην περιοχή σας. Επίσης, μην ξεχάσετε να ελέγξετε το προφανές: έχετε πληρώσει τη συνδρομή σας;
Μερικοί ISPs έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν τη σύνδεσή σας από το κέντρο τους ή να στείλουν εξ αποστάσεως εντολή να γίνει reset στο modem σας. Πάντως, εάν έχετε φτάσει στο σημείο αυτό, το πιθανότερο είναι ότι υπάρχει πρόβλημα με το Internet στην περιοχή σας. Αυτές οι βλάβες έχουν πλέον περιοριστεί, αλλά καλό είναι -αν σας τύχει- να αναφέρετε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε και να παραπονεθείτε, ώστε να επιδιορθωθεί το συντομότερο δυνατόν.
Για να μην ξαναγίνει: Αναζητήστε βοηθητική σύνδεση σε περίπτωση που η κύρια σύνδεση δεν λειτουργεί. Αν έχετε πρόβλημα, ζητήστε από κάποιο φίλο που διαθέτει ασύρματο router να τον χρησιμοποιήσετε. Άλλη λύση είναι να αγοράστε κάποια προπληρωμένη (ή και ασύρματη) κάρτα σύνδεσης ή κάποιον αριθμό dial-up σε περίπτωση που επείγεστε να συνδεθείτε στο Internet, έστω και στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Το πρόβλημα: Την ημέρα μίας σημαντικής παρουσίασης ανακάλυψα ότι το αρχείο (PowerPoint ή Word) της εργασίας μου δεν άνοιγε με τίποτε.
Πιθανή αιτία: Καταστροφή του αρχείου, ασυμβατότητα με άλλες εκδόσεις ή και απουσία της κατάλληλης εφαρμογής για την προβολή του αρχείου (αν χρησιμοποιείτε άλλον υπολογιστή).
Η λύση: Ανάλογα με την περίπτωση πρέπει να ακολουθήσετε τις παρακάτω διαδικασίες:
Ασυμβατότητα στο Office: Αν έχετε χρησιμοποιήσει την πιο πρόσφατη έκδοση 2007 και θέλετε να προβάλετε την παρουσίαση σε παλαιότερη έκδοση, πρέπει να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε το Microsoft Office Compatibility Pack (support.microsoft.com/kb/924074). Λειτουργεί στις εκδόσεις 2000/XP/2003 και μέσω αυτού μπορείτε να εμφανίσετε αρχεία του Office 2007, έστω και με μικρές αλλοιώσεις στην εμφάνισή τους. Αν έχετε φτιάξει την εργασία σας σε έκδοση παλαιότερη του 2003 και θέλετε να την παρουσιάσετε με το Office 2003, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει εγκατεστημένο το τελευταίο service pack. Αν όχι, πηγαίνετε στο support.microsoft.com/?kbid=828041 και ακολουθήστε τις οδηγίες.
Απουσία εφαρμογής προβολής: Ανάλογα με την έκδοση του Office που χρησιμοποιήσατε για να δημιουργήσετε την παρουσίασή σας, μπορείτε να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε τον ανάλογο viewer από το site της Microsoft (www.microsoft.com/downloads/results.aspx?pocId=&freetext=viewer&DisplayLang=en).
Καταστροφή αρχείου: Αν χρησιμοποιείτε τη σωστή εφαρμογή του Office, αλλά το αρχείο δεν ανοίγει, δοκιμάστε τις ακόλουθες λύσεις: Τρέξτε το πρόγραμμα μέσα από τον αντίστοιχο viewer αντί της πλήρους εφαρμογής. Ειδικά για το Word, δοκιμάστε να το τρέξετε μέσα από command line (Start>Run) με τη μορφή "winword /a". Αν πρόκειται για παρουσίαση .ppt, δοκιμάστε να αντλήσετε μία προς μία τις διαφάνειες μέσα από το Power Point μέσω της επιλογής Insert>Slides from Files. Τέλος, αν για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο χάσατε το αρχείο σας (.doc ή .ppt), ενδέχεται να βρίσκεται στο δίσκο σας αντίγραφό του με τη μορφή .tmp. Αναζητήστε αρχεία με κατάληξη .tmp περιορίζοντας την αναζήτηση στο χρονικό σημείο κατά το οποίο αποθηκεύσατε τελευταία φορά την εργασία σας και δοκιμάστε να ανοίξετε τα αρχεία αυτά μέσω του Word ή του PowerPoint.
Για να μην ξαναγίνει: Μπορείτε να έχετε πάντα στο USB stick όπου μεταφέρετε την εργασία σας τους αντίστοιχους viewers, ώστε να μην ψάχνετε την τελευταία στιγμή, αν ο υπολογιστής στον οποίο θα κάνετε την παρουσίασή σας δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένος.
Για ακόμη μεγαλύτερη ανεξαρτησία προτείνουμε ως εναλλακτική τη σουίτα open-source OpenOffice 2.2 (www.openoffice.org ή el.openoffice.org για την ελληνική έκδοση), η οποία παρέχει εργαλεία ανάλογα του Microsoft Office και, βέβαια, είναι εντελώς δωρεάν. Υπάρχει, μάλιστα, και portable έκδοσή της (portableapps.com/apps/office/openoffice_portable), η οποία τρέχει απευθείας από USB drive.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρέπει να έχετε μαζί σας εκτύπωση της εργασίας σας, ώστε να μην έχετε καν ανάγκη τον υπολογιστή, προκειμένου να ολοκληρώσετε την παρουσίασή της.


Το πρόβλημα: Κάθε φορά που ανοίγω τον υπολογιστή το desktop μου κατακλύζεται από παράθυρα pop-up.
Πιθανή αιτία: Έχετε προσβληθεί από spyware ή adware.
Η λύση: Ακολουθήστε με προσοχή τα παρακάτω βήματα:
Αποσυνδέστε το PC από το δίκτυο (εάν είναι συνδεδεμένος σε κάποιο) ή διακόψτε την ασύρματη σύνδεσή σας στο Διαδίκτυο.
Εκκινήστε σε safe mode.
Σαρώστε το PC με το πρόγραμμα antivirus που χρησιμοποιείτε επιλέγοντας "full scan". Στη συνέχεια τρέξτε το Ad-ware (www.lavasoftusa.com), αλλά και το Spybot (www.spybot.info) και διορθώστε όλα τα προβλήματα που αυτά αναφέρουν.
Συνδεθείτε στο Διαδίκτυο, κάντε επανεκκίνηση και τρέξτε πάλι τα Ad-ware και Spybot, αφού κάνετε το απαραίτητο update στη λίστα malware. Καλό θα ήταν να ψάξετε για ιούς χρησιμοποιώντας και κάποια από τις διαδικτυακές υπηρεσίες (www.symantec.com)
Αν ο υπολογιστής σας έχει μολυνθεί σε μεγάλο βαθμό, είναι πολύ πιθανό τα προηγούμενα βήματα να μη λύσουν τελείως το πρόβλημά σας. Ενδέχεται κάποιο πρόγραμμα spyware να παρεμποδίζει τη λειτουργία προγραμμάτων καταπολέμησης ιών και κακόβουλου λογισμικού ακόμα και σε κατάσταση safe mode. Σε αυτή την περίπτωση το HijackThis (www.merijn.org/files/HiJackThis_v2.exe) είναι το επόμενο "όπλο" σας. Πρόκειται για ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα που καταγράφει οτιδήποτε προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο του υπολογιστή σας. Δημιουργεί ένα αρχείο log, το οποίο μπορείτε να στείλετε στο forum του προγράμματος στο Διαδίκτυο, και μέσα σε 24 έως 72 ώρες κάποιος εθελοντής σύμβουλος θα σας συμβουλεύσει για το πώς θα απαλλαγείτε από το συγκεκριμένο πρόβλημα που ταλαιπωρεί το σύστημά σας.
Αν όλα τα προηγούμενα βήματα αποτύχουν, δοκιμάστε τη λειτουργία των Windows "System Restore", ώστε να επαναφέρετε τον υπολογιστή σας σε κάποια προηγούμενη κατάσταση στην οποία πιθανόν να μην είχατε τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε τώρα. Αν και αυτό δεν φέρει αποτέλεσμα, ίσως να είναι απαραίτητη η επανεγκατάσταση των Windows. Πάντως, πριν από αυτό δείξτε επιμονή στη σωστή εφαρμογή των προαναφερθέντων βημάτων και ακολουθήστε τις συμβουλές των ειδικών του HijackThis.
Για να μην ξαναγίνει: Μην ανοίγετε "περίεργα" συνημμένα, παράθυρα pop-up ή links σε άγνωστα και ύποπτα sites. Επιπλέον, αυξήστε το επίπεδο ασφάλειας του IE/Firefox και ενημερώνετε καθημερινά τα προγράμματα antivirus και antispyware. Ενεργοποιήστε το System Restore και καθαρίστε τον υπολογιστή με την πρώτη ένδειξη "μόλυνσης". Τέλος, αποθηκεύστε τα προγράμματα ασφάλειας σε κάποιο CD, ώστε να τα έχετε εύχερα σε περίπτωση ανάγκης.

Το πρόβλημα: Διέγραψα κάποιο πολύ σημαντικό αρχείο και δεν έχω κρατήσει αντίγραφο.
Πιθανή αιτία: Η κακή συνήθεια να μην κρατάμε back-up των αρχείων μας.
Η λύση: Οι περισσότεροι χρήστες των Windows γνωρίζουν ότι η διαγραφή ενός αρχείου δεν συνεπάγεται ολοκληρωτική διαγραφή του, ακόμα κι αν αυτή έγινε μέσα από τον κάδο ανακύκλωσης.
Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να διακόψετε οποιαδήποτε ενέργεια εκτελείτε στον υπολογιστή σας. Κλείστε όλα τα προγράμματα που τρέχετε και σταματήστε όσα λειτουργούν στο background (π.χ. Google desktop), καθώς ενδέχεται να εγγράψουν δεδομένα και πληροφορίες πάνω από το αρχείο που προσπαθείτε να ανακτήσετε.
Δοκιμάστε ένα από τα QueTek’s File Scavenger (www.quetek.com/prod02.htm) ή Diskeeper's Undelete (www.undelete.com/file-recovery.asp), τα οποία μπορούν να ψάξουν στα βάθη του δίσκου σας για χαμένα αρχεία.
Αν δεν δουλέψει κάποιο από τα πιο πάνω προγράμματα ή οποιοδήποτε πρόγραμμα ανάκτησης διαγραμμένων αρχείων, προσπαθήστε να θυμηθείτε πού αλλού μπορεί να βρίσκεται το αρχείο σας. Τι εννοούμε; Μήπως το στείλατε σε κάποιον φίλο ή συνεργάτη μέσω e-mail; Αν ναι, είστε τυχεροί, αφού μπορείτε να το βρείτε μέσα από τον κατάλογο "Απεσταλμένα" ή "Sent" του Outlook. (Το ίδιο ισχύει αν το στείλατε από περιβάλλον Web με Yahoo!, Gmail, Hotmail κ.ά.). Αν έχετε διαγράψει τα απεσταλμένα e-mails, απλώς ρωτήστε τον παραλήπτη, αν έχει κρατήσει το mail σας. Επιπλέον, αν το αρχείο ήταν φωτογραφία ή βίντεο, θυμηθείτε από πού το κατεβάσατε ή σκεφτείτε αν το έχετε κάνει upload σε κάποιο αντίστοιχο site, όπως το Flickr ή το YouTube. Τέλος, μπορεί να έχει μείνει κάποιο αντίγραφό του στον κατάλογο Temp των Windows.
Αν είστε χρήστης των Vista, χρησιμοποιήστε το χαρακτηριστικό "Shadow copy", το οποίο είναι αρχικά ενεργοποιημένο στα Vista, κάντε δεξί κλικ στον κατάλογο, στον οποίο βρισκόταν το αρχείο σας και επιλέξτε "Restore previous versions", ώστε να ανακτήσετε τα δεδομένα σας.
Για να μην ξαναγίνει: Η δημιουργία αντιγράφων ασφάλειας σε πραγματικό χρόνο ή έστω σε τακτά χρονικά διαστήματα θα εξαλείψει το πρόβλημα για πάντα. Επιπλέον, μετά την εγκατάστασή τους προγράμματα όπως το "Undelete" διατηρούν τα χνάρια διαγραμμένων αρχείων, επιτρέποντας την ανάκτησή τους μέχρι τη στιγμή που αυτά τα χνάρια θα καλυφθούν από άλλα δεδομένα στο σκληρό δίσκο σας.

Το πρόβλημα: Ο "αξιόπιστος" σκληρός δίσκος μου τα... τίναξε!
Πιθανή αιτία: Πολλοί είναι οι λόγοι που μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στο σκληρό δίσκο, μια και ο δίσκος συχνά δεν είναι τόσο "σκληρός" όσο νομίζουμε.
Η λύση: Εάν εντοπίσατε πρόβλημα στο δίσκο, η λύση του εξαρτάται από τα συμπτώματα που εμφανίζει. Δύο από τα σημαντικότερα είναι τα εξής: (α) να λειτουργεί κανονικά ο δίσκος (να ακούγεται η περιστροφή του), αλλά να παραποιεί δεδομένα, και (β) να μην ακούγεται κάποιος ήχος από τη φυσιολογική περιστροφή του δίσκου, κάτι που σημαίνει ότι απλώς έχει σταματήσει η λειτουργία του.
Ας δούμε τι μπορεί να γίνει για την πρώτη περίπτωση:
Αν ο δίσκος είναι IDE, ελέγξτε αν είναι σωστά συνδεδεμένος. Ακόμα και αν είναι, δοκιμάστε ένα καινούργιο καλώδιο σύνδεσης του σκληρού. Τα καλώδια για συσκευές IDE είναι πολύ φθηνά και έχει αποδειχθεί ότι ενδέχεται να χαλάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, επιφέροντας αλλοίωση της ποιότητας του σκληρού.
Εκκινήστε τον υπολογιστή από το CD κάποιας live διανομής Linux (π.χ. Knoppix) ή από κάποιο άλλο bootable CD, ώστε να δείτε, αν μπορείτε αρχικά να διαβάσετε το δίσκο. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, συνεχίστε δημιουργώντας αντίγραφο ασφάλειας των αρχείων και κάντε format στο δίσκο, προκειμένου να διαπιστώσετε αν μπορεί να φανεί χρήσιμος στο μέλλον.
Αν έχετε bad sectors, κατεβάστε τη δοκιμαστική έκδοση του προγράμματος HDD Regenerator (www.dposoft.com) και αναζητήστε κάποιους από αυτούς. Αν βρεθούν bad sectors με την demo έκδοση, ίσως αξίζει να δώσετε τα περίπου 45 ευρώ που απαιτούνται για να αποκτήσετε την πλήρη έκδοση και να επαναφέρετε το δίσκο στην αρχική κατάστασή του.
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα TackTech’s Web site (www.tacktech.com) και βρείτε εργαλεία από σχεδόν όλους τους κατασκευαστές σκληρών δίσκων. Τα εργαλεία αυτά προσφέρονται δωρεάν και μπορεί να αποτελέσουν σημαντικότατο βοήθημα διάγνωσης των προβλημάτων που αντιμετωπίζετε. Τα εργαλεία που δίνουν οι Hitachi, Western Digital και Seagate -με αυτή τη σειρά- κάνουν τις καλύτερες διαγνώσεις και σε δίσκους άλλων κατασκευαστών.
Αν δεν μπορείτε να εκκινήσετε τον υπολογιστή σας και χρειάζεστε δεδομένα και αρχεία από εκεί, καλό θα ήταν να δοκιμάσετε μερικά από τα πάρα πολλά προγράμματα ανάκτησης δεδομένων που υπάρχουν στην αγορά. Δύο από τα καλύτερα είναι το QueTek's File Scavenger (www.quetek.com/prod02.htm) και η σειρά Stellar Phoenix (www.stellarinfo.com/disk-recovery.htm).
Ας δούμε τι γίνεται όταν ο σκληρός δίσκος δεν ακούγεται να αντιδρά και να περιστρέφεται σε κάποια κίνησή σας (η δεύτερη περίπτωση που αναφέραμε στην αρχή), αν και σε αυτή την περίπτωση οι πιθανότητες να περισώσουμε τα δεδομένα ή και το δίσκο είναι ελάχιστες. Αξίζει, εντούτοις, να προσπαθήσουμε. Εννοείται, φυσικά, ότι δεν πρέπει να χτυπήσετε το δίσκο (μήπως και ξεκολλήσει κάτι και παίξει...) ούτε να τον ανοίξετε για να δείτε τι συμβαίνει στο εσωτερικό του, διότι έτσι κατά πάσα πιθανότητα θα εξανεμιστεί κάθε ελπίδα σωτηρίας.

Τοποθετήστε το δίσκο στην παλάμη σας και περιστρέψτε το χέρι σας απότομα προς τα έξω (κάτι σαν την κίνηση που κάνουμε για να πετάξουμε ένα φρίζμπι). Επαναλάβετε αρκετές φορές, προσέχοντας να μην πέσει από το χέρι σας. Αυτή η ενέργεια στοχεύει στην επίλυση του προβλήματος της στατικής τριβής, η οποία ευθύνεται για τη διακοπή της περιστροφικής κίνησης των δίσκων.
Δοκιμάστε το κόλπο του... καταψύκτη, μόνο αν κάτι ακούγεται να χτυπά στο εσωτερικό του δίσκου, χωρίς να συνοδεύεται από τον ήχο της περιστροφής. Βάλτε, λοιπόν, το σκληρό σε μία πλαστική σακούλα και τυλίξτε τον με αρκετές χαρτοπετσέτες για επιπλέον προστασία από την υγρασία. Στη συνέχεια τοποθετήστε τον στην κατάψυξη του ψυγείου σας για αρκετές ώρες (από μία έως και είκοσι τέσσερις ώρες). Βγάλτε τον και αφήστε τον να ξεπαγώσει σε θερμοκρασία δωματίου, φροντίζοντας να τον σκουπίζετε καλά όσο παρατηρείτε το φαινόμενο της υγροποίησης. Αν καταφέρετε να τον θέσετε σε λειτουργία, αποθηκεύστε τα δεδομένα που θέλετε και, αφού βεβαιωθείτε ότι δεν χρειάζεστε κάτι άλλο, μονό τότε κλείστε τον υπολογιστή σας. Γράφουμε "μόνο τότε", διότι αν μετά τη διαδικασία που περιγράψαμε σταματήσετε το σκληρό δίσκο, πρέπει απλώς να τον… πετάξετε. Δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναδουλέψει!
Το τελευταίο χαρτί σας, αν αποτύχουν όλα όσα αναφέρθηκαν, είναι οι επαγγελματικές λύσεις που ναι μεν κοστίζουν ακριβά, αλλά έχουν σχεδόν σίγουρο αποτέλεσμα. Αυτές οι υπηρεσίες, λοιπόν, μπορούν να κάνουν τα δικά τους 'μαγικά", όταν όλα τα άλλα καταναλωτικά εργαλεία αποτυγχάνουν στην επαναφορά των πολύτιμων δεδομένων σας. Το αν αξίζει να πληρώσετε περίπου 2.500 ευρώ, θα εξαρτηθεί μάλλον από τη σπουδαιότητα των δεδομένων σας, αλλά και από τη διάθεσή σας ή το χρόνο που διαθέτετε προκειμένου να δοκιμάσετε όσα περιγράψαμε. Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται κυρίως τρεις εταιρείες ανάκτησης δεδομένων: η Anaktisis, που μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.anaktisis.gr (210-6518891), η Datalabs στη διεύθυνση www.datalabs.gr (210-6044769) και η TicTac στη διεύθυνση www.tictac.gr (210-6897384).
Για να μην ξαναγίνει: Ενημερώνετε τακτικά τα αντίγραφα ασφάλειας που κρατάτε. Για μεγαλύτερη προστασία μπορείτε να έχετε έναν δεύτερο σκληρό δίσκο, στον οποίο θα κάνετε mirror σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που υπάρχουν στο δίσκο εργασίας. Τέλος, ένα φθηνό βοήθημα για την παρακολούθηση της "υγείας" του σκληρού δίσκου σας είναι το πρόγραμμα HDD health (www.panterasoft.com), το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία SMART για την πρόβλεψη επικείμενων αστοχιών (αν και δεν πρόκειται να ανακαλύψει τα πάντα).

Το πρόβλημα: Έστειλα ένα οργισμένο mail και τώρα το μετάνιωσα.
Πιθανή αιτία: Εκνευρισμός και βιασύνη την κρίσιμη στιγμή του κλικ στο πλήκτρο "Send".
Η λύση: Μπορεί να ακούγεται δελεαστική η λειτουργία "Recall" (από το παράθυρο του απεσταλμένου mail Actions>Recall this message), όμως καλύτερα να μην τη χρησιμοποιήσετε, γιατί είναι πολύ πιθανό να μη δουλέψει. Για παράδειγμα, αν το μήνυμα έχει διαβαστεί από τον παραλήπτη, αν έχει μετακινηθεί σε άλλο folder (εκτός Inbox) ή αν χρησιμοποιείται άλλος client πλην του Outlook, τότε όχι μόνο είναι σίγουρο ότι δεν θα λειτουργήσει, αλλά -ακόμη χειρότερα- ο παραλήπτης θα ενημερωθεί αυτόματα για την προσπάθειά σας να κάνετε ανάκληση. Άρα, αν οι πιθανότητες να μην προσέξει καν το μήνυμα που του στείλατε είναι μικρές, με αυτήν την ειδοποίηση πλέον εκμηδενίζονται. Σε μια τέτοια περίπτωση ετοιμάστε την απολογία σας ή, αν προτιμάτε, στείλτε την εγγράφως πριν σας καλέσουν για εξηγήσεις. Απλώς, αυτήν τη φορά βεβαιωθείτε ότι θα διατηρήσετε την ψυχραιμία σας, ενώ θα γράφετε το μήνυμα.
Για να μην ξαναγίνει: Επειδή πρόκειται για καταστάσεις δύσκολα αντιστρέψιμες, είναι προτιμότερο να είστε προσεκτικοί εκ των προτέρων. Εκτός του ότι πρέπει να είστε πάντα ψύχραιμοι όταν συντάσσετε ένα e-mail, αλλά και να διπλοτσεκάρετε τη λίστα των παραληπτών, αναθέστε την προστασία σας στον ίδιο τον e-mail client που χρησιμοποιείτε. Ορίστε χρονοκαθυστέρηση κατά την αποστολή/λήψη μηνυμάτων, ώστε να έχετε το περιθώριο να επανελέγξετε το μήνυμά σας και μετά το πάτημα του πλήκτρου "Send". Στο Outlook αυτό γίνεται μέσω της επιλογής Tools>Options>Mail Setup. Εκεί απενεργοποιήστε την επιλογή "Send immediately when connected" και κάντε κλικ στο "Send/Receive...". Στο νέο παράθυρο κάντε τσεκ στην επιλογή "Schedule an automatic send/receive every" και ορίστε χρόνο καθυστέρησης γύρω στα δέκα λεπτά. Είναι αρκετός για έναν τελικό έλεγχο, προτού το μήνυμα φύγει από το Outbox.
zmeseman
zmeseman
3rank
3rank

Θηλυκό Αριθμός μηνυμάτων : 70
Ηλικία : 36
Location : Thessaloniki
Έτος σπουδών : Πτυχίο
Registration date : 23/05/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης