ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οδοντιατρικής ΑΠΘ
Γίνετε μέλη στο dapndfk4dents και αυξήστε τα δικαιώματα ανάγνωσης και download θεμάτων.

Τα μέλη μπορούν να εισάγουν στα posts τους φωτογραφίες , video και ψηφοφορίες.

Επίσης μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι στο mail σου όλα τα νέα που αφορούν στο έτος σου!!!

Αυξάνοντας τα posts σου αποκτάς δικαίωμα διόρθωσης του κειμένου που εισάγεις!

ΠΛΑΙΣΙΟ/Νοέμ και Δεκ 2007-Διασφάλιση Ποιότητας για τα Α.Ε.Ι.

Πήγαινε κάτω

ΠΛΑΙΣΙΟ/Νοέμ και Δεκ 2007-Διασφάλιση Ποιότητας για τα Α.Ε.Ι.

Δημοσίευση από jimmy_freestyler Την / Το Δευ Φεβ 04, 2008 1:47 pm

Διασφάλιση Ποιότητας για τα Α.Ε.Ι.

Ο νόμος περί Αξιολόγησης των Α.Ε.Ι. που ψηφίστηκε το 2005 άρχισε να εφαρμόζεται από τον Φεβρουάριο του 2007, όταν και οι πρώτες οδηγίες περί αυτού από το Υπουργείου Παιδείας κοινοποιήθηκαν στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Η αξιολόγηση και ο έλεγχος κάθε παρεχόμενου δημόσιου αγαθού αν μη τι άλλο συμβάλλουν τόσο στην πρόοδο όσο και στην ανάπτυξη αυτού. Ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένο να λειτουργεί ένα αξιόπιστο σύστημα αξιολόγησης των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων μέσα από το οποίο μπορούν να αναδειχθούν τα εκάστοτε προβλήματά τους ώστε να επιλυθούν.

Με κύριο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης , η διαδικασία της αξιολόγησης διενεργείται σε δύο επίπεδα : εσωτερικό και εξωτερικό.

Όπως ορίζει ο νόμος, βρισκόμαστε ήδη στη διαδικασία της Εσωτερικής Αξιολόγησης, που σημαίνει τη σύνταξη της ετήσιας έκθεσης για το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται ποιοτικά η εκπαιδευτική διαδικασία, οι υλικοτεχνικές υποδομές και το πρόγραμμα σπουδών των πανεπιστημιακών σχολών και τμημάτων.

Σε εσωτερικό επίπεδο η αξιολόγηση έγκειται στην κρίση των οργάνων συνδιοίκησης με ουσιαστική συμμετοχή και παρέμβαση των φοιτητών. Στην πράξη αυτό γίνεται με την ΟΜ.Ε.Α.(Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης), όπου εκπρόσωποι των διδασκόντων και των φοιτητών καταγράφουν την υπάρχουσα κατάσταση, στα ζητήματα που προαναφέραμε.

ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ:

Οι φοιτητές μπορούν να έχουν για πρώτη φορά ενεργό ρόλο στην ανάδειξη μειονεκτημάτων που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο, τα συγγράμματα και το σύστημα διδασκαλίας του ιδρύματος στο οποίο ανήκουν. Οι εκπρόσωποί τους στις συνεδριάσεις της ΟΜ.Ε.Α. καταθέτουν τα στοιχεία που οι σύλλογοι των φοιτητών συλλέγουν έπειτα από τη συμπλήρωση των εγγράφων αξιολόγησης των επιμέρους θεμάτων.

Σε εξωτερικό επίπεδο την αξιολόγηση διενεργεί ανεξάρτητη αρχή εμπειρογνωμόνων που μελετά και ελέγχει τα πορίσματα της εσωτερικής αξιολόγησης. Σκοπός της είναι η διαπίστωση της πληρότητας, της διαφάνειας και της αντικειμενικότητας της εσωτερικής αξιολόγησης και διατύπωσης ουδέτερης γνώμης με τους ακόλουθους στόχους:
> την επισήμανση καλών πρακτικών και σημείων βελτίωσης
> την ανάδειξη και την τεκμηριωμένη υποστήριξη εύλογων αιτημάτων της μονάδας στο επίπεδο του Ιδρύματος και της πολιτείας
> τη συλλογή και ανάδειξη καλών πρακτικών εθνικής εμβέλειας

Τελικός σκοπός της είναι, αναλύοντας την έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης να συμβάλλει ήδη βελτίωση της και να ελέγξει την συνέπεια της Σχολής με την αποστολή και τους στόχους της.

Πιστεύουμε πως είναι θετικό κάθε μέτρο που έχει σκοπό να συμβάλει στην άνοδο του επίπεδου των Ελληνικών πανεπιστημίων, μόνο εάν η αξιολόγηση περιλαμβάνει τις κρίσεις όλων των μελών. Για το λόγο αυτό προτείνουμε:
> Απαραίτητο για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και της διαφάνειας της αξιολόγησης είναι η ανεξαρτησία . Κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να διεκδικήσει την πολιτική κηδεμονία του θεσμού.
> Οι φοιτητές να συμμετέχουν και να παρεμβαίνουν καθοριστικά μιας και αυτοί είναι οι αποδέκτες της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
> Οι συνεδριάσεις των ΟΜ.Ε.Α. να κοινοποιούνται στην ιστοσελίδα της Οδοντιατρικής Σχολής, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια της οποίας είμαστε υπέρμαχοι.


Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών:

Η λειτουργία μεγάλου αριθμού κέντρων ελευθέρων σπουδών, είτε με τη μορφή κολεγίων, είτε με τη μορφή ιδιωτικών Ι.Ε.Κ. αποτελεί μέρος της ελληνικής πραγματικότητας στη μεταλυκειακή εκπαίδευση. Το παράλογο της όλης υπόθεσης ανάγεται στο ότι αποτελούν εκπαιδευτικά ιδρύματα που υπάγονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι στο Υπουργείο Παιδείας. Αυτό σημαίνει ότι η ποιότητα της Εκπαίδευσης που παρέχουν, η ποιότητα του προγράμματος σπουδών και εν τέλει η πιστοποίηση σπουδών προς τους αποφοίτους τους δεν ελέγχονται. Αυτό αποτελεί πρόβλημα για τους χιλιάδες των συμπολιτών μας που δεν πετυχαίνουν να απορροφηθούν από τα τριτοβάθμια κρατικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, διότι εισέρχονται στην αγορά εργασίας με μειωμένα εργασιακά δικαιώματα.

Βάσει ενός περιστατικού που συνέβη το 2002 η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε την Κοινοτική Οδηγία 36 που επιβάλλει έως τις 22/10/07 στα κράτη-μέλη να αναγνωρίσουν τους τίτλους σπουδών όλων των Κ.Ε.Σ. που βρίσκονται μέσα στην επικράτειά τους, τα οποία συνεργάζονται με πανεπιστήμια άλλων χωρών-μελών και στις οποίες χώρες είναι επισήμως αναγνωρισμένα. Αυτό σημαίνει πως ό,τι και αν επικαλείται η Ελλάδα, αλλά και κάθε άλλη χώρα της Ε.Ε. για το δικαίωμα της να αποφασίζει αυτόνομα για θέματα που σχετίζονται με την Παιδεία, αυτό θα είναι παράνομο σε οποιοδήποτε περιστατικό αντίστοιχο μ’ αυτό του 2002.
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί-όπως και γίνεται- θα κληθεί να πληρώσει από εδώ και πέρα υψηλά πρόστιμα και αυτό χρήζει επιτακτικής ανάγκης για εξεύρεση μιας ολοκληρωμένης και οριστικής λύσης. (έως 20/12/2007 που είναι και η παράταση που δόθηκε στην Ελλάδα.)

Ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ.:

> Είμαστε αντίθετοι με οποιαδήποτε εν λευκώ και ολοκληρωτική αναγνώριση των Κ.Ε.Σ., ακόμη και μετά το πέρας της προθεσμίας.
> Λόγω του ότι μας πιέζει η κοινοτική οδηγία για την de facto αναγνώριση των πτυχίων που παρέχονται από παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, προτείνουμε τη θέσπιση ενός αυστηρού νόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη συμμετοχή των πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων με σκοπό την αξιολόγηση και τον έλεγχο της αξιοπιστίας των εν λόγω Κ.Ε.Σ.
> Άμεση αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να περάσει ο έλεγχος της κατάστασης στο Υπουργείο Παιδείας το οποίο θα θέσει τις προϋποθέσεις λειτουργίας των μη κρατικών-μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πανεπιστημίων, αφήνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο στα Κ.Ε.Σ. να αποφασίσουν για το μέλλον τους. Δηλαδή όσα απ’ αυτά επιθυμούν να αναγνωριστούν οι τίτλοι σπουδών τους, να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν από το Υπουργείο Παιδείας, και να μετατραπούν σε μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Σε διαφορετική περίπτωση, να μην υπάρχει καμία αναγνώριση και καμία εξίσωση με τα κρατικά Ιδρύματα.



Ακίνητη Προσθετική :

Ο συνδυασμός της χαμηλής χρηματοδότησης, με τη λάθος διαχείριση των κονδυλίων σε επίπεδο Οδοντιατρικής Σχολής είναι αυτός που οδήγησε διαχρονικά σε πτώση του επιπέδου ποιότητας των κλινικών. Το σημαντικότερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν καθημερινά οι φοιτητές τα τελευταία χρόνια στην κλινική της ακίνητης προσθετικής, όπου οι λίγες αριθμητικά και προβληματικές λειτουργικά έδρες δυσκολεύουν το έργο τους.

Τα τελευταία δύο χρόνια έγινε διαγωνισμός για νέες έδρες, που μετά από πολλά νομικά κωλύματα και αντίστοιχη χρονοτριβή, έφτασαν τελικά στην Οδοντιατρική. Η εγκατάστασή τους όμως απαιτεί πλήρη εκσυγχρονισμό των χώρων που θα διατεθούν, πράγμα που σημαίνει πως για να εργαστούμε βραχυπρόθεσμα σε αυτές πρέπει να κλείσουν για ένα χρονικό διάστημα.

Ως Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. ζητάμε :

> Σαφές χρονικό διάστημα από 15/12/07 έως 20/1/08 για την ολοκλήρωση των εργασιών
> Κανονική λειτουργία της κλινικής Περιοδοντολογίας το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, που σημαίνει την πρόνοια της τεχνικής υπηρεσίας για εργασία χωρίς την κατάληψη όλου του πρώτου ορόφου
> Συνεχή επιτήρηση των εργασιών από τη εποπτεία της σχολής ώστε να μην ξεφύγουμε από το χρονοδιάγραμμα
> Παράταση της λειτουργίας του συνόλου των κλινικών μέχρι τις 15/7/08
> Σε περίπτωση που η 20ή Ιανουαρίου δεν αποτελεί μέρα παράδοσης των κλινικών Ακίνητης προσθετικής και Οδοντικής Χειρουργικής, οι εργασίες να γίνουν το καλοκαίρι του 2008
> Πρόσληψη προσωπικού για την επισκευή και συντήρηση των υπαρχόντων εδρών έως την αντικατάστασή τους
> Αλλαγή στον τρόπο κατανομής των κονδυλίων σε επίπεδο σχολής καταργώντας τους ισχύοντες αλγόριθμους
> Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία στο 5%




Παρά τις προσπάθειες για ομαλή λειτουργία του Πανεπιστημίου και της Σχολής, πάντα εμφανίζονται προβλήματα που επιβαρύνουν το έργο των φοιτητών.

Στα προβλήματα αυτά η Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ. Οδοντιατρικής διαχρονικά απαντά με προτάσεις που στοχεύουν στη λύση τους, οπότε και στο συμφέρον των φοιτητών.



Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ.
Οδοντιατρικής

_________________
http://dapndfk4dents.forumgreek.com: ΔΑΠ-ΝΔΦΚ φόρουμ φοιτητών Οδοντιατρικής ΑΠΘ


avatar
jimmy_freestyler
Administrator
Administrator

Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 358
Ηλικία : 29
Location : Θεσσαλονίκη
Έτος σπουδών : Δ' έτος
Registration date : 16/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://dapndfk4dents.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης